Svet-Stranek.cz
BMW je život, ostatní je jen hledání...

Legenda BMW e30 M3:

Legenda BMW e30 M3

Existují auta, po kterých za pár let neštěkne ani pes. Jsou auta, která byla ve své době skvělá, ale za pár let na nich nevidíte to, pro co jste je milovali. A pak jsou auta, za kterými se otočíte i přesto, že jsou více jak 20let stará. Mezi taková auta jistě patří BMW M3 E30.

V polovině sedmdesátých let hledalo BMW nástupce legendárního typu 2002ti, který by navázal na tento bestiální automobil. Dlouho to vypadalo, že se budou muset natěšení sportovní zákazníci spokojit s modelem BMW 320i od Alpiny.

Naštěstí se chlapci z divize Sport pochlapili (i když jim to trvalo hodně dlouho) a připravili roku 1988 automobil, který se vryl do srdcí automobilovým fanouškům po celém světe. Narodil se král jménem BMW M3 E30. Bušilo mu 4-válcové srdce s objemem 2,3L a výkonem 143kW (model s katalyzátorem, bez katalyzátoru 147kW). Pokud jste našli s tuhou spojkou společnou řeč, zvládli jste 100km/h během 6.9s. Maximální rychlost pak byla na hranici 225km/h. Auto získalo ohromnou popularitu díky svým velkým úspěchům v TouringCarRacing (vítěz World Touring Car Championship 1987). Od svých levnějších bratrů se pak dala lehce rozeznat nejen podle zvuku, ale také podle výrazného body-kitu. Tím, že BMW neustále vyvíjelo M3 pro závody, ruku v ruce se objevovaly změny v homologaci závodního vozu i na sériovém modelu. Časem tak vznikla M3 Evolution II a především nádherná M3 Sport Evolution.

Ta měla výkon zvýšený až na 175kW a dosahovala rychlosti až 245km/h. Stala se tak nejrychlejším a nejzbožňovanějším typem řady M3 E30. Kvůli americkému trhu se na trhu objevil dokonce i kabriolet BMW M3, ale u opravdových fanoušků nenašel velké obliby, protože tuhostí karoserie se modelu coupe nemohl rovnat ani v nejbláznivějších snech.