Svet-Stranek.cz
BMW je život, ostatní je jen hledání...

Dokonalost sama - Bmw e39:

Dokonalost sama - Bmw e39

Aby překonala svého předchůdce, musela být zatraceně dobrá. BMW neponechalo nic náhodě a na vývoji E39 si dalo vskutku záležet. A výsledek? Zrodil se absolutně perfektní vůz, na který konkurence nedokázala vůbec reagovat. Vůz o tolik lepší než konkurence, až to není hezké. Vůz ve všem perfektní, ne-li vynikající.
Už při prvním osobním setkání s tímto vozem je vám jasné, že máte čest s něčím výjimečným. E39 nevznikla za pár let, vývoj probíhal mnohem déle a jedná se vlastně o vrchol cesty započaté modelem E12 v sedmdesátých letech. Důkazem o kvalitě celého auta je to, že nelze vyzdvihnout pouze nějakou jeho individuální část. Snad jen dvě věci. Hliníkový podvozek, první mezi velkosériovými sedany, a zadní sedadla, která pro dva cestující poskytují vskutku královský komfort.

Neznám šestiválcový motor od BMW, na který by se nepěly ódy po celé Evropě. A ten, který bije pod kapotou 530i, patří mezi ty vůbec nejvychvalovanější. S každým sešlápnutím plynového pedálu se naplní interiér krásným zvukem, tak typickým pro řadový šestiválec BMW. Ale ani na chvíli vás nebude jeho zvuk otravovat. Má přesně takovou hlasitost, jakou má mít motor velkého sportovního sedanu. Dostatečnou na to, aby vám na tváři vykouzlil úsměv (to když se ručička otáčkomeru vydá na výlet přes 4000ot/min), ale na druhou stranu při jízdě po dálnici vás nijak nevyrušuje a rozhodně vám z něj nehrozí bolest hlavy. Pokud milujete opravdové řízení auta, tenhle motor si zamilujete. Jeho 230koní a 300Nm jsou hodnoty jistě zajímavé, ale stejně vás nepřipraví na zátah, který zažijete při pořádném zašlápnutí plynového pedálu. Budete znovu a znovu překvapeni, jak má 530i plynulý zátah v celém spektru otáček. Na semaforech taky mnoho aut nestačí jejímu tempu, vždyť na 100km/h je již za 7sec. Pro úplnost ješte maximální rychlost - 245km/h.

Nemenší pochvalu si zaslouží i podvozek E39. Nebojím se ho označit na, ve své době, nejlepší podvozek, který kdo vyvinul pro rozbité okresní silnice. To, jakým způsobem je zde v rovnováze čistý komfort spolu s dynamickými schopnostmi, zůstává jedním
z milníků automobilové historie. Je neskutečné, jak se dokáže vyrovnat s nekvalitní silnicí plnou výmolů. Hliníkové závěsy se přenášejí přes nerovnosti bez jediného zvuku a po jízdě s E39 si mnohdy začnete myslet, že české silnice nejsou zas tak špatné… Zkuste jet ale přes podobný tankodrom s novou pětkovou řadou E60, která má v základu dojezdové pneumatiky(run-flat) a zjistíte jak se věci doopravdy mají. Zjistíte nejen, že české silnice jsou hrozné, ale také že jízda s E39 je pohodlnější než s novou generací.
Největší dojem ale na vás podvozek udělá tím, jak dokáže vtáhnout do děje a svými bleskurychlými reakcemi. Máte pocit jako by byl volant spojen přímo s předními koly.

Neznám nikoho, kdo by nemiloval interiér E39. Nechápu, jak mohlo BMW opustit trend “vše orientované na řidiče” a místo toho začalo vyrábět bezduché interiéry. I když je palubní deska posetá různými tlačítky, je prostě lepší než ta, která ji nahradila. Takhle má vypadat správný interiér BMW.

Všechny ovladače směřují na řidiče, snadno si najdete ideální řidičskou pozici a sedadla poskytují ideální boční vedení. Pohodlí vzadu je proti předchůdci E34 přímo královské. Ve 4 lidech můžete objet celou Evropu a vsadím se, že si nebude nikdo stěžovat.

Pětkové BMW E39 je vskutku vzácný automobil. Žádný automobil neměl před svou konkurencí takový náskok jako E39. Navíc dnes si ji můžete koupit (samozřejmě ojetou) za velmi lákavé ceny. Vždyť za E39 v dobrém stavu dáte tolik jako za novou Fábii..Pro co byste se rozhodli?